Johanna Westerberg

lördag, oktober 27, 2007

3a i Marocko

Japp, en tredjeplats blev det till slut efter att startat dåligt första dagen. Men sista två dagarna spelade jag på gränsen till riktigt bra och med scorerna 76, 70, 71 (par 73) så blev det -2 totalt.
Måste dock säga att jag känner mig lite snuvad på andraplatsen då jag hade grym oflyt på 14e. Hade såelat fram mig till 75 m och slog ett perfekt wedgeslag som såg ut att mer el mindre vara på väg i då den carrar (landar :-) ) PÅ Annas boll och studsar all världens väg av green. Bogey istället för birdie och en tredjeplats istället för en andraplats. Snacka om att marginalerna är små och att golf kan vara hutlöst orättvist, men det är bara att svälja...

Nu ska jag strax göra mig iordning för kvällens galamiddag med den marockanska kungafamiljen. Blir nog intressant...

Imorgon är det sen ledig förmiddag för oss (killarna spelar sitt sista varv) och sedan prisutdelning och därefter middag HEMMA hos prinsen. Hmmm, mycket intressanta saker den här veckan!

Nu är det dags att göra sig så fin det bara går med golfbränna :-)

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home