Johanna Westerberg

onsdag, september 12, 2007

Vila!

Ja äntligen blev det tid för lite vila. Började med att sova 11 timmar natten till måndagen... :-) Tror jag behövde det!

Oj oj oj vad trött jag var under Hesingörsveckan. Tredje dagen mådde jag fysiskt illa på banan av trötthet. Ändå lyckades jag prestera iaf vettig golf och det blev en delad 19e plats. Helt ok under förutsättningarna. Men besvikelsen var ändå rätt stor då jag gjorde trippelbogey på mitt näst sista hål. Var tvungen att satsa lite (trodde vi, med den infon vi hade just då) för att göra birdie så jag skulle sluta tillräckligt högt upp och ta tillräckligt många poäng för att vinna Nordenrankingen Volvo XC Challenge, och med det en sprillans Volvo och en bunte dollars. Tyvärr flög bollen en dm för kort (golf är fantastiskt hårt ibland) och studsade bakåt ner i ett vattenhinder... Så var det med det.

Det sorgliga är att så som händelserna utvecklade sig till slut så hade det räckt med två par och bilen hade varit min :-( Men men, jag kände att jag var tvungen att spela för att vinna. Nu kom jag trea på den rankingen och fick en rimlig bunt dollar som bonus iaf. Och ta emot pris av prinsessan Mary av Danmark. Emma Z var pressfotograf och bilder kommer så småningom :-)

Men nu vill jag faktiskt vinna något på riktigt!!! Men den som väntar på något gott...

Ledigt den här veckan och sen blir det en 3-veckors slutspurt med Skottland, Österrike och Madrid.

Johanna

1 Comments:

  • 10cm...?!?!?!.... Shit.. Vilken otur du har sötis... :/ Men, ja håller med dig.. Man spelar utifrån sig själv och spelar därför för att vinna om det är möjligt.. Synd denna gången bara att det inte riktigt gick vägen.. Men nästa gång fixar du de... Ha de super bra och lycka till på tävlingarna framöver.. Kram Jocke "Pimmen" Andersson

    By Anonymous Anonym, at 7:15 em, september 12, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home