Johanna Westerberg

söndag, september 30, 2007

Ladda om för slutspurt

Ja den här veckan i Österrike gick jag verkligen på tomgång. Fanns inte varken en gnutta energi eller motivation i kroppen så spelet blev lite därefter också. 75, 75 och missad cut. :-( Inte särskilt skoj, men jag försöker att inte ta det särskilt hårt. Fick iallafall göra 4 birdies sista 10 hålen igår och visa för mig själv att jag trots allt inte är helt oduglig! Så det finns kanske lite hopp om det inför "finalen" i Madrid nästa vecka.

Just nu sitter jag i klubbhuset och förundras lite över att Österrikarna fortfarande röker hej vilt och MYCKET inomhus. Trodde nästan det var avskaffat i hela Europa, men tydligen inte. Blähä vad det stinker. Österrike är faktiskt väldigt "österrikiskt" emellanåt :-) Som damen, som har restaurangen på hotellet, som har en några nummer för stor kroppshydda, iklädd traditionell klänning, serverandes wienerschnitzel, färdig att brista ut i ett joddlande, och som jag kan sätta pengar på heter Helga. Men det är skönt att se att vi fortafarande har våra regionella egenheter trots att europeiseringen och H&M verkar nått de flesta hörn på denna kontinent!

Nästa vecka är det som sagt Madrid på schemat; en stad som jag än så länge bara mellanlandat i! Slutspurt i tre dagar och sedan blir det VILA, big time! Ser verkligen fram emot att få packa upp necessären!!!

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home