Johanna Westerberg

lördag, september 01, 2007

6a i Norge, HIO igår och 3 grader i morse

Glömde ju avrapportera 6e-platsen i Norge :-) Slog egentligen bollen ganska dåligt så jag var otroligt nöjd med att jag kunde vara väldigt målfokuserad och lyckas komma 6a!

Men nu är vi raskt inne på denna veckas bravader i ett smällkallt Finland. Klämde till med mitt livs andra Hole In One igår! Lättar ju upp det mesta :-) Inte för att det var så tungt innan heller men riktigt häftigt att få se bollen försvinna ner i hålet. Och det fixade till min score till -3.

I morse var det 3 grade när vi åkte ut till banan! Kom igen, TRE grader, fattar ni hur kallt det är att spela golf då? Det såg snarare ut som det var skidåkning vi skulle syssla med såsom vi var klädda! Men som tur var var det soligt och efterhand blev det riktigt skönt. Inte som gårdagens tre hagelskurar...
Idag gick det lite mer upp och ner men jag kom till slut in på plus ett vilket verkar vara en ganska ok score idag iaf. Nu blir det lite siktningsövningar på rangen och sen en sväng in till La Stada. Det är ju faktiskt tredje året vi spelar här i Helsingfors och jag har fortfarande inte sett en skymt av stan så det kan väl vara dags!

2 Comments:

  • Hi Johanna, I saw you today playing in Helsinki - you were great :) Can you please tell me where to find that awsome grey hat you wore? What brand is it? Many thanks and lycka till!

    By Anonymous Anonym, at 6:14 em, september 02, 2007  

  • Stort grattis till din bästa placering hittills och din HIO.
    Trenden pekar på ett steg till i Danmark.
    Hälsningar
    Thomas, Mattias och Philip

    By Anonymous Anonym, at 10:11 fm, september 03, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home