Johanna Westerberg

söndag, augusti 12, 2007

TPC på Barsebäck

Har idag spelat slutvarvet på TPC-tävlingen på Barsebäck. Ni som följt mig på nätet har kanske förstått att jag inte hade min absolut bästa vecka...
Slog extremt snett den här veckan och med Barsebäcks tjocka ruffar och långa hål så var det mycket kämpa som gällde. Efter första nio dag 2 så var det så illa att jag låg ett par slag utanför kvalgränsen, men lyckades göra en superspurt med tre birdies på slutet för att fixa fortsatt spel under helgen.
Spelet fortsatte att vara halvdant i helgen också så jag fick nöja mig med en 58 plats. Ja ja, man kan inte vara på topp jämt!

Men veckan har varit väldigt rolig! TPC är ju lite av en folkfest med mycket publik och jippon runt omkring och jag har haft släkt och vänner som följt mig troget och hejat på (Tack alla, tycker det är jätteskoj när ni kommer! Extra eloge till Henrik som troget följde i 4 dagar!) och fått sitta med Charlotta Sörenstam och Carin Koch och skrivit autografer (en kö på 150 pers! man kände sig ju nästan lite som en stjärna ;-) )

Nu blir det Wales nästa vecka och förhoppningsvis lite mindre vänsterskruv i bollen!