Johanna Westerberg

onsdag, juli 25, 2007

Tydligen inte 16 längre...

Så var lag-SM avklarat för i år och vi åkte därifrån med en tiondeplats, vilket jag måste säga var en godkänd insats av vårt lag. Vi hängde kvar i elitserien med äran i behåll!

Lag-SM har annars lite reunionkänsla över sig då det är många, så att säga, avdankade spelare som är med och hjälper sina lag. Väldigt skoj att träffa gamla kompisar som man inte ser så ofta längre! Gjorde dock i år även en annan reflektion; man är visst inte 16 längre! Även om jag är vältränad så märkte man att återhämtningen kanske inte går riktigt lika snabbt som innan och även om det var mycket gamla kända ansikten så var det en hel uppsjö av nya unga spelare, och plötsligt inser man att man hamnat i facket "rutinerade rävar"... Hmmm, vet inte vad jag ska tycka om det, så man får väl låta resultaten tala istället och sätta junnisarna på plats med lite långa drivar och låga scorer! ;-)
Insåg också att jag var DUBBELT så gammal som en av tjejerna i laget som gick caddy till mig. Anyway, säger vi på den och går raskt vidare till nästa ämne!

British Open. Ja, det är ju osökt det man kommer in på! Känns som att det snackas mycket om det och det är lätt att det blir väldigt upphaussat. Försöker dock ta det med ro och tycker mest att det ska bli fantastiskt roligt att få spela! Tar det relativt lugnt den här veckan för att återhämta mig och vara pigg, fräsch och ffa sugen på att spela till nästa vecka. Lite träning blir det ju så klart dock!

Fick en annan positiv nyhet igår också: har fått en inbjudan till TPC på Barsebäck, dvs den svenska Europatourtävlingen. Riktigt roligt eftersom det är kanske den roligaste tävlingen på året (näst British då)! Mycket glad för det!

Gissa vad jag ska göra nu? Jodå, vika tvätt....

1 Comments:

  • Bra Johanna, spela som du gjort hittills i år så kanske du kan skratta hela vägen till banken !!
    Inget att förlora allt att vinna.
    Good luck !
    //uncle TW, MW och PW

    By Anonymous Anonym, at 1:49 em, augusti 01, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home