Johanna Westerberg

måndag, maj 28, 2007

Framgång föder framgång

Så sant som det är sagt; framgång föder verkligen framgång!

Dags igen för summering av veckan som var:

Rom var platsen, varmt så in i var vädret, glatt var humöret och det konceptet leder tydligen till en 11e plats :-)

Väldigt skönt att få visa både för mig själv och för omgivningen att 7e platsen i Schweiz inte var något "engångsfluke". Spelade bra hela veckan och det kändes mest som att det blev en fråga om HUR MÅNGA under par jag skulle gå. Mycket trevlig känsla! Och jag måste nog hävda att mina -9 var med klar mersmak. Sista dagen träffade jag 17 greener (vilket är fantastiskt bra), men kom bara in på minus ett. MÅNGA koppsnurrar och hålkanter, men så är golfen. Jag måste dock säga att jag är väldigt nöjd ändå och vet nu att jag kan vara med och fightas om segrar på riktigt!

Nu är jag äntligen hemma 2 dagar efter min 4-veckorstripp. Väldigt skönt och när man slappnar av lite känner man hur trött man är också. Men på onsdag bär det av igen, denna gång till Nordirland så det är nog dags att göra vissa rokader i packlistan. Dubbla regnställ, mössa och vantar är det nog som gäller ;-)

Men ikväll ska jag bara ligga i soffan och pilla naveln :-)

Ciao!

PS Johanna rekommenderar: Rom! Skitmysig stad så om man inte varit där bör man pallra sig dit! Johanna rekommenderar dessutom: Att spela bra förstås!!! :-) Livet blir så mycket lättare och roligare!
Johanna rekommenderar inte: Att spela proam dagen efter tävlingen slutat... Det tog emot ordentligt när man skulle kliva upp. Allt man vill efter en tävling är slut är bara att åka hem och vila!!!

2 Comments:

  • Grattis igen till den fina placeringen! Det här börjar bli en god vana. Hls Lina & Johan

    By Anonymous Anonym, at 9:52 fm, maj 29, 2007  

  • En fin placering igen,toppen Johanna! Vi håller alltid tummarna för dej!!

    Kramar Anne-Lie och c/o

    By Blogger anne-lie, at 5:03 em, maj 29, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home