Johanna Westerberg

tisdag, januari 29, 2008

Rapport från Melbourne

God eftermiddag eller god morgon eller g'day mate!

En liten lägesrapport från Melbourne dit vi nu har tagit oss efter en vecka i Sydney! Fast först en liten re-cap av förra veckan.
Som sagt så var förväntningarna låga, och spelet var långt ifrån klockrent (träffade hela två fairways första dagen...), men lyckades ändå scora riktigt skapligt och med scorerna 72, 74, 71 gled jag in på en någotsånär klädsam 21a plats. Inte alls illa för att vara första tävlingen så jag är nöjd!

Hann med lite turistande i Sydney också, vilket alltid är trevligt, även om jag varit där flera gånger förut. En glass i solgasset nere vid operahuset är ju faktiskt inte helt fel!

Men nu har vi som sagt hamnat i Melbourne och ska spela årets första Europatourtävling på Kingston Heath, med start på torsdag. Banan är helt fantastisk; absolut en av de bättre vi spelar på hela året, men den är lång som ett ösregn i oktober... 6100 meter, dvs en 3-400 meter längre än de flesta banor hemma från herrtee... Blir till att spotta i nävarna och dra till allt vad man orkar! Som tur är är det ju iaf lika långt för allihopa. Ja, utom Laura Davies kanske, men hon brukar ju å andra sidan "spana in omgivningarna" lite också när hon spelar...
Ska bli skoj!

Proam idag så klockan ringde 5.30 vilket har gjort att jag känner mig som en kastrull överkokt spahetti just nu. Blir nog inte så många mer knop idag utan kanske en liten film på datorn eller så! Vad gjorde man innan datorer och internet etc??? :-)

J