Johanna Westerberg

torsdag, januari 24, 2008

Premiär!

Sommar mitt i vintern och dag mitt i natten. Så har jag också hamnat på andra sidan jorden i Australien och just nu underbara Sydney! Dags för tjuvstart på säsong 2008.

Har varit här sedan i måndags och försökt vänja sig vid tidsomställning, värme och ffa att spela golf på gräs igen. Det första och det andra har gått alldeles utmärkt förutom att jag första morgonen vaknade kl 4...
Det sista går det lite hipp som happ med :-) Träningsmöjligheterna har inte varit super och jag har bara hunnit spela två rundor så det känns riktigt konstigt att det är tävlingsdags imorgon igen. Känner mig egentligen inte alls redo så jag tänker inte ha några förväntningar alls. Kan gå precis hur som helst faktiskt. Idag öppnade de en range på en skolas gräsområde (banan vi spelar på har ingen range...) men det var som att slå ur ruff, så det har ju inte varit helt lätt att förbereda sig även om man har försökt... Men men. Det får gå som det går och det är ju inte förrän nästa vecka som det börjar bli på riktigt på riktigt. Den här veckan spelar vi e tävling på den Australiensiska damtouren, men sen har vi två Europatourtävlingar i Melbourne och Guldkusten, så då hoppas jag vara lite mer på bettet!

Nu är det förmodligen lunchdags hos er, men sängdags hos mig, så Godnatt!