Johanna Westerberg

onsdag, januari 30, 2008

Nu blir det på riktigt!

Ja nu är det faktiskt säsongsstart på riktigt igen imorgon bitti! Känns lite konstigt; hela vintern bara flög förbi. Ja, nu vet jag ju att det tekniskt sett fortfarande är vinter (inte minst som den stundande skidresan gör att man nästan längtar hem lite...) men mellansäsongsvilan är iaf över och här är det både grönt gräs, blå himmel och bruna ben!

Träningsdag idag och började äntligen slå bollen lite bättre, så nu känns det lite mer positivt inför morgondagen. Ska försöka hålla ner förhväntningarna ändå och bara gå ut och spela på. Det verkade ju vara ett koncept som funkade hyggligt förra året så det är väl bara att fortsätta på inslagen bana.

Annars har vi inte hunnit med så mycket annat den här veckan. Ciccis Johan skulle kommit ner igår men timmar innan han skulle sätta sig på flyget fick han åka in på akuten med brusten blindtarm... Inte så skoj. Men vi tackar bara för att han inte hann sätta sig på ett plan och tvingats nödlanda i Afghanistan eller liknande... Operationen gick iaf bra och han mår nu bättre.

Nu är det snart sängen som gäller. Inte för att jag ska upp särskilt tidigt imorgon (startar 13.25) men för att det varit ett par riktigt tidiga morgonar (nej jag vet mamma, det stavas säkert inte alls så...), så pass att jag somnade två gånger när jag fick skjuts hem från banan... Kanske inte så artigt mot den snälla chauffören, men jag var chanslös...

Over and out.