Johanna Westerberg

tisdag, oktober 31, 2006

Singapore...

Sista vaxeln blev visst en lite svangig vaxel... Kom in pa 2 over och slutade 28 i tavlingen. Inte sa illa men jag saknade 2 slag for att behalla mitt fulla tourkort till nasta ar. Surt, men det kan man ju inte fundera pa nu!

Jag ar mest glad och nojd over att jag kunde prestera vettig golf nar jag behovde det som mest. 28e platsen innebar att jag tog mig upp till 93e plats pa rankinglistan dar topp 90 far fullt kort. Plats 91-100 far dock vad vi kallar conditional card, vilket innebar att jag kommer att fa spela de allra flesta tavlingarna anda nasta ar, men att jag inte kan vara saker pa att komma med i de stora . Vill jag vara saker pa det maste jag aka och spela kvalet igen, men arligt talat sa ar jag lagom sugen pa det just nu. 3 v traning till i novemberstormarna och jag vet inte hur toppad formen kommer vara... Plus att det kostar en hel del; pengar som det hade varit skont att borja nasta sasong med istallet.

Ska fundera lite till dock. Robban, vad tycker du?

Sitter nu i Simgapore som ni forstod pa rubriken och jag far kanske forklara varfor jag sitter har. Det ar ju inte direkt narmsta vagen hem fran Dubai...
Meningen var att vi skulle spela en tavling har den har veckan, men den stalldes in i sista sekunden, efter jag hade kopt ej avbestallningsbara biljetter... Bu! Kunde iaf boka om sa jag flyger hem imorgon. Gor bara en liten airport check up pa den har resan eller vad sags om Arlanda, Istanbul, Dubai, Bahrain, Singapore, Helsingfors och sen Arlanda igen... Smidigt! Well well, tanken ar att arrangoren i Singapore ska ersatta vi stackare (ca 15 st) som hade hunnit kopa biljetter, sa det ar bara att halla tummarna. Annars har jag kopt varldens dyraste och knappaste biljett till Dubai :-)

Hade tankt sola lite idag med det har varit daligt vader sa jag har gatt omkring hela dagen istallet. Fotterna sager aj just nu, sa jag hoppas pa lite sol imorgon!

J