Johanna Westerberg

måndag, september 21, 2009

Lite sovmorgon kanske?

Blev ju faktiskt fortsatt uppåt i resultatlistan trots en halvkass första nio på söndagen. Sista nio räddade upp scoren och placeringen 23 är jag nöjd med med tanke på hur veckan startade (77 slag och knappt topp 100) och vilken lång uppförsbacke det var för att ta sig dit!

Nu är jag hemma i Södertälje igen och vilar den här veckan. Teneriffa kändes lite för långt borta geografiskt och det hade dessutom blivit väldigt många tävlingar i rad. Nej, en vecka vila och sedan ett sista ryck i Madrid nästa vecka!

Tycker dessutom jag förtjänar lite sovmorgon efter förra veckans brutala tider. Uppstigning från mån-sön enligt följande schema: 05.30, 08.00, 04.40, 05.40, 08.00, 05.50, 06.10. Det är lite för tidigt för min smak iallafall! Imorgon måste jag i och för sig gå upp vid 7.00 men det för att gå till barnmorskan. Lite roligare och mysigare sak att gå upp för jämfört med att i mörker värma upp inför en golfrunda :-)

Idag börjar hockeyelitserien. Får se om Luleå lyckas lika bra som i försäsongens träningsmatcher! De lär nog lyckas bättre än SSK men det borde jag kanske inte skriva nu när jag är Södertäljebo... :-)

Får se om Pim-Pim tänker hålla mig sällskap den här veckan eller om han ska kasta sig på ett plan till Malaysia. I eftermiddag får han besked om han får WC till deras ATP-tävling eller inte. Spännande!
Kan också passa på att tipsa er som är tennisintresserade eller allmänt idrottsintresserade om hans blogg som givetvis handlar mycket om tennis men också om idrott, träning och ledarskap i allmänhet. Länk finns bland mina länkar här till höger!