Johanna Westerberg

lördag, augusti 22, 2009

Semesterrapport

Semestern startade med 7 dagar helt utan golfklubbor. Mycket välbehövligt! Att sen friidrotts-VM "råkade" starta i den vevan gjorde ju inte semestern sämre nu när det inte var mycket till finväder att snacka om. Helt totalimpad av Mr Bolts fantastiska löpningar; han ser lika graciös ut som en gepard på Kenyas stäpp när han stövlar fram. Mycket vackert!

Nu har klubborna varit framme några gånger och igår var vi och spelade Bro Hof, premiär för mig. Full storm och ca 6000m från gul tee - lite att bita i med andra ord! Spelade dock ganska bra så jag får vara nöjd. Vann ju middagen, birdiebettet och "hinderbettet" så man ska ju inte klaga. :-) Banan är faktiskt ungefär så läcker som folk säger. Layouten är kanske inte det mest fascinerande jag har sett, men finishen är toppen och hela atmosfären runt omkring är otroligt proffsig! Skoj att se!

Efter helgen börjar en ny arbetsvecka med tävling i Finland. Jag mjukstartar dock eftersom jag åker dit på torsdag (tävlingen går fre-sön) men den banan kan jag väldigt bra så det ska nog lösa sig. Efter det blir det till att försöka försvara titeln på Landeryd på SAS Masterstouren. Ska bli skoj!

Idag blir det lite Solheim Cup på TV. Alla verkar tro att Europa inte har någon chans, men om tjejerna kommer upp i sin normala standard så tycker jag definitivt Europa har en bra chans. Jag kommer iaf hålla mina tummar för de blåfärgade!

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home