Johanna Westerberg

onsdag, maj 27, 2009

Hemma igen!

Hemma igen! Oj så skönt! Herregud vad jag känner mig som en urvriden disktrasa :-) Fast på ett bra sätt.

Sista två dagarna i Tyskland tog mycket kraft och energi. Att hänga i ledningen, gå ledarboll, deala med media och försöka prestera toppgolf tar verkligen på krafterna!
Golfen gick ju tyvärr inte riktigt lika bra som första två dagarna, men jag är väldigt nöjd ändå. -10 och en sjätteplats är ett resultat som jag, trots att jag tappade lite, tänker vara stolt över! Det komiska är att jag inte spelade särskilt mycket sämre än de två första dagarna, men puttade inte riktigt lika bra. Marginalerna är ju oerhört små i golf och det märkte man verkligen nu! Tänk att så lite kan göra så stora skillnader i slutscoren!

Men men, jag är som sagt nöjd och superglad att jag känner att mitt spel räcker för att verkligen vara med och fightas i toppen. Så nu är det bara att fortsätta träna på hemma på Kallfors och sedan göra sig redo för nästa veckas äventyr i Holland.

Efter tävlingen i Tyskland satte jag mig i en buss och åkte till Italienska Sydtirolen för en proam-dag på måndagen. Inte helt sugen då jag som sagt var ganska urlakad, men jag kämpade mig runt på bergsbanan som värsta bergsgeten och överlevde fysiskt, dock nätt och jämnt :-)
Upp 04.40 på tisdagen för att ta buss till Bergamo och sedan lång väntan på flyget hem. Väl hemma var det ganska skönt att det fanns lite rester i frysen så man kunde crasha i soffan sedan.

Dagen idag har ägnats åt två avsnitt inspelade Robinson, 17 maskiner tvätt och att göra en inköpslista. Dock fanns inte energin till att åka och faktiskt handla maten så det får blir en take-away till middag...

Men imorgon! Då j-klar!

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home