Johanna Westerberg

tisdag, april 21, 2009

Premiär på Kallfors

Igår var det dags för premiärrundan på Kallfors 18-hålsbana. Skönt väder och greenerna var riktigt fina och rullade fantastiskt bra för att vara i april! Skoj! Kul också att äntligen få spela min nya hemmaklubb!
Spelet funkade nästan över förväntan bra; jag brukar ju vara en ganska kass träningsspelare och när det dessutom var första varvet sedan Australien så var förväntningarna ganska lågt ställda.

Dock mötte jag stentufft motstånd i form av en Pim-Pim som inte hållt i klubborna sedan september. Och så går han ut och skjuter +1! J-kla talang! Man blir ju helt trött... Själv är man ju helt talanglös och en ren träningsprodukt ;-) så man blir lite avundssjuk när man ser sådant.
Men ni ska inte tro att jag lät honom vinna. Nädå, jag bet ifrån på slutet och kom in på -1 så han får allt vackert vänta på att kunna skrävla över att ha slagit mig på golfbanan!
Ska se till att han får vänta LÄNGE...