Johanna Westerberg

fredag, maj 22, 2009

Par hade varit bra i stormen, det blev -5 :-)

Det blåste rejält när jag peggade upp på mitt första hål, 10an, idag. Inte det roligaste hålet att börja på i storm motvind med tjock ruff på båda sidor om den smala fairwayen, men bollen prickade det kortklippta och sen var det bara att fortsätta där vi slutade igår!

Spelade stabilt och smart i vinden och fortsatte att putta bra så det var lite trist när vi var tvungna att bryta för åska efter 7 hål. Men molnen drog förbi och efter en timme kunde vi fortsätta rundan. En runda som höll på att bli något alldeles extra. På näst sista hålet var jag millimetrar från att göra HIO; bollen kunde verkligen inte legat mycket närmre utan att gå i! Sista hålet blev det tyvärr bogey på, den första bogeyn på 36 hål. Hade dock spoon in på en par 4 så det var ju inte dagens enklaste hål och det tänker jag inte gräma mig över!

Väldigt skönt att få följa upp gårdagens score med ytterligare en bra score. Och väldigt skönt att känna att det stämmer på tävling nu också efter jag har tyckt att träningen hemma på Kallfors gått så bra.

Nu sitter jag på min säng och ska snart krypa ner så jag är pigg till imorgon. Jag får ju dock sovmorgon så jag ska nog hinna sova mina timmar :-)

2 Comments:

  • 3 par tummar för 3 birdies sista 3! Lina, Johan & Klara

    By Anonymous Anonym, at 3:30 em, maj 24, 2009  

  • Kul med en tätstrid, mer sånt! Vi gissar att du går segrande ur dylika bataljer inom en inte alltför avlägsen framtid.
    Lina, Johan & Klara

    By Anonymous Anonym, at 2:19 em, maj 25, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home