Johanna Westerberg

onsdag, februari 13, 2008

Trist avslutning :-(

Japp, besviken ännu en gång. Spelade ok första dagen (72) och började spela ganska bra dag 2 och var 2 under med två hål kvar. Bogey dubbel gjorde dock att jag ladade på plus ett och missade cutten med minsta möjliga irriterande snöpliga marginal.
Usch vad besviken man kan bli på sig själv!

Så Australienresan blev kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på, men trots två missade cutter så tycker jag inte jag har spelat så dåligt och det känns ändå hyfsat positivt inför resten av säsongen. Om inte annat så tändes en enorm revanschlust, så det om inte annat kommer nog kunna hjälpa mig närmsta tiden!

Nu har jag landat hemma i Malmö igen efter den långa hemresan. Det är verkligen toklångt till Australien! Resan gick dock väldigt bra och jet-laggen har bara varit ganska jobbig. Om ni undrar så är det ganska mörkt och inte så många uppe kl 4.50 en onsdagsmorgon... Men kan jag bara hålla mig vaken idag så ska jag nog komma på rätt spår snart.

Nu blir det en liten (kanske inte så välförtjänt :-( ) paus på en vecka med skidresa i Ischgl i Österrike, avresa fredag kväll. Så det får bli uppladdningen inför nästa golfäventyr - Sydafrika! Då j-klar!