Johanna Westerberg

onsdag, februari 21, 2007

Svettig start

Ja bokstavligt talat en svettig start! 36 grader i skuggan och inte en vindpust som svalkar. Sa jag var trots den hysteriska uppstigningstiden 04.30, mycket nojd med min 07.00 starttid! Tog enda till halv atta innan man borjade svettas...

Inledde det nya aret relativt friskt tycker jag. Stabilt spel sanar som pa nagra typiska borjan-av-sasongen-missar, men det ar sant man far rakna med nar man peggar upp pa tavling pa arets tredje runda :-)
Minus 2 blev det iaf och tror att jag ligger nagonstans topp 10 pa det. Alltid skont att borja med att bryta par!

Nu har jag i min fina lilla VW Chico (ser ut som en Golf modell ca 1988... men det ar sprillans ny och gar inte en kilometer over 120...) utan AC, letat mig fram till en dator som an sa lange mestadels later mig skicka ivag de mail jag vill. Tranade lite efter varvet, men bestamde mig ganska snabbt for att packa ihop och dra mig undan hettan sa man inte kollapsar efter forsta dagen. Ar ju trots allt tva dagar till att spela. Sa nu sitter jag inne i AC och fryser hacken av mig istallet :-) Aldrig kan det var lagom... ja, man ar ju svensk ;-)

Annars har det inte hant sa mycket. Tranat och spelat och uppdaterat mig pa vad de ovriga tjejerna sysslat med under vinteruppehallet. (Vi ar ca 15 svenskor har) Och det ar inte direkt det att man orkar gora sa mycket heller efter 8-10 timmar pa golfabanan och 1-2 timmar i Johannesburgs hysteriska rusningstrafik... Ocksa dar hittar man en positiv grej med att ga upp sa tidigt - trafiken rullar framat sa dags!

Nu ska jag aka hem och vila lite och ladda infor imorgon.

J

3 Comments:

  • Hej Johanna, har i Stockholm snoar det och temperaturen har varit nere i -15...lite skillnad mot dar nere ! Gor helst bara birdies eller eagels och nån enstaka albatross eller hio nån gång.
    Hälsn Thomas

    By Anonymous Anonym, at 11:04 fm, februari 23, 2007  

  • Hej Johanna, har i Stockholm snoar det och temperaturen har varit nere i -15...lite skillnad mot dar nere ! Gor helst bara birdies eller eagles och nån enstaka albatross eller hio nån gång.
    Hälsn Thomas

    By Anonymous Anonym, at 11:06 fm, februari 23, 2007  

  • Hej... Slöbläddrade i tjejgolftidningen "Red Tee" när jag var på besök hos mor och far... och du var i telefon i bakgrunden. Precis när du lagt på ser jag dig i tidningen!! :-) ...där du tipsar om hur man kan hitta fokus, stänga av det som inte är viktigt och se möjligheterna istället och svårigheterna... :-) Bra tips! ...inte bara på grönytorna runt golfhålen... utan även rent allmänt...! :-)

    Bolla på! ;-)

    Kram brorsan (...som faktiskt dunkade ut en hink bollar på en driving range i Övertorneå så sent som sommaren 2005!! :-D )

    By Blogger Unknown, at 10:35 em, februari 24, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home