Johanna Westerberg

fredag, februari 16, 2007

Nu drar jag!

Ja nu sticker jag!

Det känns helt overkligt att jag imorgon kan sticka ut på en golfbana iklädd bara ben och kortärmad tröja!
Och kanske ännu mer overkligt att jag på onsdag ska pegga upp på första tee i årets första tävling... En tävling som de i gott sydafrikanskt manér plötsligt bestämde sig för att byta datum på, så att jag nu bara har tre fulla dagar på mig att komma i form! :-) Kan bli spännande... Men meningen är ju lite att det också är ett träningsläger, så det är bara att göra det bästa under förutsättningarna. Särskilt som jag inte spelat ute på bana en enda runda sedan USA-turen i slutet av november. Men det brukar gå hyfsat fort att komma in i det.

Annars ska det bli skönt att komma till värmen; den skånska vintern är ju inte den mysigaste. Men det kommer också bli lite speciellt att vara iväg en hel månad själv, så vi får se vad jag tycker om det. Nu kommer det ju vara andra svenskor och folk jag känner där nere, men tanken är att jag bor och klarar mig själv. Skönt på ett sätt i och med att man kan göra precis som man själv vill, samtidigt som det kanske kan bli lite ensamt. Men en bra bok och några korsordstidningar är nerpackade ;-)

Nu ska jag packa ner det sista och sen bege mig till Kastrup. Vi hörs så småningom!

Johanna