Johanna Westerberg

fredag, februari 09, 2007

Det närmar sig

Efter två veckors "slit" kunde jag i morse när jag vaknade säga att jag nästan inte hade ont i halsen längre!!!! Hurray! Har varit riktigt segt det här och man blir ju till och med psykiskt knäckt av att inte bli frisk och kunna göra som man brukar. Det värker i hela kroppen och lederna känns osmorda - så går det när man är van att träna och plötsligt knappt rör sig ur fläcken på två veckor!
Kontentan av detta bör väl bli - börja aldrig träna! ;-)

Skämt åsido så hoppas jag nu iaf kunna komma igång lite igen innan det bär av till Sydafrika. Börjar ju raskt dra ihop sig till säsongsstart! Smygstart kanske man ska kalla det för eftersom det sen blir ett 1,5 månadersglapp innan riktiga säsongen drar igång. Känns fortfarande väldigt avlägset med tävlingsgolf, särskilt nu när det ligger lite vitt slask på marken, men jag får hoppas att man kommer in i det fort när man väl kommer på plats.

Blir 4 st tävlingar på sydafrikansk mark, två st i Johannesburg, en i Pretoria och en i Durban, och jag tror att tävlingarna ska kunna gå att följas någotsånär på www.ladiesafricantour.com. Uppdateringen brukar nog inte vara den hetaste, men dagsrapporter tror jag att de brukar försöka lägga upp på nätet.
Jag ska också göra mitt bästa för att hålla min lilla sida à jour; vi får väl se vad de sydafrikanska inte-alltid-alltför-snabba datorerna tycker om det :-)

Men än är det en vecka kvar till avfärd så vi hinner kanske höras igen innan det är dags.
Tills dess - Ciao!
Johanna