Johanna Westerberg

torsdag, februari 04, 2010

Telgebragden och hockeypremiär

I tisdags fick jag ta emot Telgebragden för årets idrottsprestation i Södertälje. Priset delades ut på isen i Axa Sports Center precis innan matchen SSK-LHC startade. Hela familjen var där vilket innebar hockeypremiär för Leo! :-)
Han var väldigt söt i sina hörselkåpor, men mycket av matchen såg han inte då han snusade sött precis hela tiden. Skönt dock att känna att det går att ge sig ut på äventyr även med en liten skrutt. Nästa vecka blir det GE-galan i Globen!

Snön fortsätter ju att falla i hutlösa mängder och de här 90 m2 garageuppfart man införskaffat känns lite som Mount Everest när det dessutom stormar och blir drivor på uppfarten... Min skottning igår kväll känns lite förgäves nu när det snöat hela natten, fast annars hade nog Pim-Pim inte kunnat ta sig ut i morse. Well well, någon gång ska det väl ge sig.

Har blivit träningssugen på riktigt så i helgen ska vi göra en utflykt till en inomhushall så jag får testa att slå några slag. Blir spännande och lite läskigt; har ju inte spelat sen i oktober! Får hoppas att man inte är helt talanglös, men några underverk förväntar jag mig inte. Ska bli väldigt skoj att smygstarta lite!

Bara en dryg vecka till OS nu. Längtar! "Ångrar" lite ibland att jag valde en sport där man inte kan ta sig till OS. Har ju iofs blivit ändring på det nu. Får väl se om man fortfarande spelar 2016... :-)