Johanna Westerberg

fredag, december 04, 2009

I packartagen

Totalt kaos råder på Bergviksgatan... Men det är väl så det ska vara när man håller på att flyttpacka. Bara en vecka kvar innan flytthelgen börjar. Längtar! Tänk vad mysigt att få lite ordning och kunna julpynta lite i nya huset! Och kanske hinna få undan alla flyttkartonger innan Maskot tittar ut.

Sitter samtidigt och kollar på ett förlossningsprogram på tv. Vet inte hur smart det är, men det börjar kännas lite som ju mer man vet desto bättre förberedd kommer man vara. Fast det känns ändå som att man inte kan förbereda sig... Jaja, världens kvinnor har ju gjort det i flera hundratusentals år och klarat det så då borde väl jag också kunna fixa det!?!

Mina tourkollegor befinner sig i Dubai för årets sista tävling som börjar nästa vecka. Måste medge att jag är lite avundsjuk. 28 grader och solsken låter ju ganska skönt. Lite golfsugen måste jag nog också säga att jag är. Har inte tänkt så mycket på golf senaste tiden, men nu när man fått vila lite och sen vet att de är därborta och spelar superfina banor så skulle jag inte haft så mycket emot att gå några varv. Tror dock inte svingen hade varit helt perfekt; nionde månaden gör nog inte underverk med svingplanet... :-)
Får följa på datorn istället!