Johanna Westerberg

onsdag, november 18, 2009

Lägesrapport

Hemma från en underbar minisemester i London! Ett London där vi faktiskt fick se solen några minuter och där vi nästan inte alls blev böta av regn! Inte illa. Mycket promenerande och shoppande blev det.

Kom precis hem från MVC och allt verkar bra med Maskot. Bebisen växer som den ska verkar det som, hjärtat slår starkt och det kickas vilt i magen emellanåt. Väldigt häftig känsla och jag kan verkligen förstå Pim-Pim och alla andra blivande fäder som är lite avundssjuka på att de inte får uppleva det. Å andra sidan slipper de ju förlossningen, men jag har kommit till det stadiet att jag inte skulle vilja gå miste om det. Jag måste ju få veta vad alla snackar om! Nyfiken i en strut...

Igår satt jag i telefonkö till Tele2 i 52 minuter och idag ska jag ge mig på Telia... Verkar vara ett dunderprojekt att skaffa internet till huset i Hölö. För att inte tala om projektet föräldrapenning från Försäkringskassan om man är enskild företagare. Puuuhhh! Ibland önskar man nästan att man hade ett "vanligt" jobb med fast lön; vissa saker blir aningens enklare då. Men det är smällar man får ta när man har världens bästa jobb!

Äntligen drar ju vintersportsäsongen igång också! Jag är ju en liten sucker för skidskytte och längdskidor :-) Och nu har jag ju dessutom den bästa ursäkten av alla att bara ligga i soffan och titta på div sport på tv. Hihi!

Men nu ska jag sitta i telefonkö. Vad tror ni? Slår Telia Tele2?