Johanna Westerberg

torsdag, juli 30, 2009

Pust!

Det var inte LITE det blåste idag på banan! Ena hålet slår man en drive på 180m och på nästa en järn 8 på 170... Då blir det lite svårt, särskilt som banan har ca 200 bunkrar och dessutom toktjock ruff.

En tuff start för min del, 4 över efter 4, som följdes av en riktigt bra comeback. "Bara" 2 över efter 11 hål och då var jag riktigt bra med. Avslutningen blev ingen direkt dans på rosor, eller i varje fall en väldigt taggig sådan, så det trillade in en hel rad bogeys plus en dubbel, vilket gjorde att scoren blev +8. Inte riktigt vad jag hade hoppats på!

Ändå var jag 11 slag bättre än Glwadys Nocera som toppar Solheim Cup-listan... Mmmm, SÅ svårt var det idag. Många "stora" namn hade höga siffror på kortet och det är bara att ta nya tag imorgon för trots allt är jag bara 2 slag efter cutten. Mycket kvar att kämpa för med andra ord!

Nu är det återigen nattinatti. Vinden tar fullkomligen kål på en. Lyckades somna innan middagen tom... Men lär inte bli så svårvaggad nu heller!