Johanna Westerberg

fredag, november 06, 2009

Nominerad till idrottsgalan

Ja, inte den "riktiga" i Stockholm, men dock till den östgötska i Linköping. Bästa kvinnliga idrottaren i Östergötland heter nomineringen och de jag slåss mot är Caroline Seger och Helena Lundbäck. Vi får väl se om det blir något pris men det är iallafall roligt att bli uppmärksammad och få en klapp på axeln för det man har åstadkommit under året!

Golf känns lite avlägset just nu, särskilt när det snöade igår och magen gör att det börjar vara jobbigt att knyta skorna. Jag är inte helt avundssjuk på mina kollegor som är och tävlar i Korea heller. Mina Koreaminnen är inte de ljusaste (var där och spelade "universitets-VM" för ett antal år sedan); jag frös konstant och levde på ris, broccoli och äpplen under nio dagar... Och bodde i en by som hette "nr 2" där det enda som fanns var fyra karaokebarer, två tehus och ett par ställen där man som man nog kunde köpa lite tveksamma tjänster... Men äpplena var goda!

Jag har dock inte helt gått i ide utan var på gymmet idag och försöker se till att det ska bli så lätt som möjligt att komma tillbaka igen nästa år. Ganska skönt att röra på sig om än lite måttligt!