Johanna Westerberg

torsdag, juli 27, 2006

Lag-SM

Förra veckan var det lag-SM. Detta är ju som namnet säger svenska mästerskapen i golf för lag, men jag tror också att det är SM i uthållning för golfspelaer...
MYCKET golf ska spelas under 4 dagar - 36, 18, 36, 18 hål och eftersom varenda slag räknas och man spelar för sitt lag så tar det extremt på krafterna. På 17e hålet dag tre var jag så trött att jag började se suddigt... Men man fick bita ihop!

Vi gjorde ok ifrån oss, varken bu eller bä egentligen. Vi slutade på 10e plats vilket innebär att vi även nästa år spelar om SM-titeln i högsta divisionen.

Något stukad passade en dag i TV-soffan framför British Open som handsken på söndagen. Även måndag och tisdag bestod av mestadels vila och återhämtning. Sen blev det en dag i bilen igår. Hamnade i Stockholm där jag lånat en lägenhet när jag den här veckan ska spela en Telia Tour i Nynäshamn. Blir en bra uppladdning med två Telia Tour tävlingar nu inför svenska Europatourtävlingen i augusti!

J