Johanna Westerberg

fredag, juli 17, 2009

Spanien

Nu är jag i Spanien och svettas och slåss med flugorna, som i mitt tycke är något fler än de borde vara. Gårdagen bjöd på tre birdies och resten par, så det får man vara nöjd med. Det var väldigt scorevänliga förhållanden och nog ville jag haft i fler birdies, men att gå bogeyfri är inte så vanligt så det är positivt!

Riktigt varmt är det som sagt här och på gårdagseftermiddagens joggingtur höll jag på att få spader när man kom in i partier med lä! Efter den var det dock rätt gött att slänga sig framför tvn och titta på British Open :-) Säger bara coolt - vem säger att man måste vara ung för att vara duktig på idrott? Det verkar funka ganska bra att vara en 59-årig räv också! Speciellt på linksbanor där jag kan tänka mig att de äldre spelarna kan dra stor nytta av sin rutin.

Skulle handla mat igår också och litade som vanligt på min GPS (=Cecilia Ekelundh som normalt sätt hittar bättre i min egen ficka än vad jag själv gör) när vi skulle köra tillbaka till banan. Skulle jag kanske ine ha gjort för jag tror inte den närmsta vägen var den på grusvägar genom apelsinplantage... Det var iaf inte den vi tog till affären! Får nog se till att uppdatera hennes programvara innan nästa åktur!

Nu är det snart dags att kämpa i sig ännu en tidig lunch innan dagens rond. Man blir ganska bra på att äta trots att man inte är hungrig i den här sporten. Blir liksom inte så bra att gå ut och spela till kl 18 om man bara har ätit frukost...

3 Comments:

  • Ser bra ut efter 6 hål på tredje rundan. Kämpa på!
    /Lina, Johan & Klara

    By Anonymous Anonym, at 12:08 em, juli 18, 2009  

  • Fin 67:a på sista varvet, hoppas att det räcker till ännu en fin (topp 10?) placering.
    /Lina, Johan & Klara

    By Anonymous Anonym, at 3:20 em, juli 19, 2009  

  • Bästa svenska igen! Det börjar bli en trevlig upprepning.
    Glada hälsningar från Lina, Johan & Klara

    By Anonymous Anonym, at 4:23 em, juli 19, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home