Johanna Westerberg

tisdag, januari 31, 2006

Ciao

Nu börjar det snart dra ihop sig!
Sydafrika väntar och jag håller som bäst på att göra de sista bokningarna och planerna inför avfärd. Inte det lättaste alltid då Sydafrika, fastän det ibland känns väldigt västerländskt, i mångt och mycket fortfarande är VÄLDIGT afrikanskt. Allt ska inte gå så smidigt minsann.
Men efter 4 säsonger där nere så vet man vad man kan vänta sig och det är bara att bita ihop.

Har inte hänt så mycket sen sist annars. Sitter och väntar på mina nya klubbor (ny sponsor i år) som förhoppningsvis dyker upp innan jag åker och man känner sig som ett litet barn som väntar på tomten! Vad är det de säger; ju äldre man blir, desto dyrare blir leksakerna... men känslan är nog densamma! Nu vill jag ju dock peka på (peka på? påpeka kanske...) att detta rör sig om oumbärliga arbetsredskap, men ändå ;)

Blev häromdagen vittne till en bilolycka där nog halkan hade sitt lilla finger med i spelet. Jäklar vad det smäller! Och mitt framför näsan på en så man blir lite paff. Nu gick det bra med förarna men pass på och kör försiktigt!

Har ju börjat smygstudera lite italienska med lånebok från biblioteket med tillhörande kassetband! Underbart litet pling som kommer innan de börjar prata på den nya övningen! Går inte så snabbt framåt, men det är skoj!

Så, arrivederci!

Johanna

3 Comments:

  • Ciao ragazza, stai imparando italiano! Ce bello.

    Hoppas allt är bra. Jag kommer få lukta på afrika i alla fall. Vi skall starta en Afrika fond innom en snar framtid. FI ska ha sitt finger med i spelet också så vi väntar ännu på tillstånd. Så, dit man inte får åka med kan man ju i alla fall läsa om.

    Sköt om dig!
    /Karin

    By Anonymous Anonym, at 9:55 em, februari 09, 2006  

  • Tänk på dansen

    By Anonymous Anonym, at 3:32 em, februari 10, 2006  

  • Tänk på dansen

    By Anonymous Anonym, at 3:32 em, februari 10, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home