Johanna Westerberg

fredag, oktober 28, 2005

Säsongsstart!

Så var säsong 2006 officiellt igång. Golfträning inleddes den här veckan och som vanligt efter ett uppehåll så undrar man om man egentligen har någon talang över huvud taget...
20 bollar senare känns situationen lite ljusare, tack och lov!

Flytt till trevligare stad har lagts på is; ohemult dyrt att köpa lägenhet i vettig stadsdel i Helsingborg, så det får vänta tills vi blir rikare.
Jobbsökandet är numera också nerlagt. Har egentligen inte tid att jobba eftersom jag redan har ett heltidsjobb som golfspelare. Nackdelen med det jobbet är ju bara att man inte får något betalt såhär års, oavsett hur mycket man tränar...

Well well, vatten och bröd och en och annan morot har väl ingen dött av, så jag ska nog överleva fram till våren...

Åker dock till USA och går caddy till min resekompis Cicci E som kvalar till LPGA. Blir trevligt speciellt eftersom jag själv kan träna ca 10 dar innan kvalet, så då tackar man inte nej till gratis Florida-äventyr!

Lugnt på programmet även denna helg. Ska försöka ha en bättre lördag än förra. Den bestod av försök till biobesök i Helsingborg, ångrade oss i kön när de ok filmerna blev utsålda, färd tillbaka till L-a och hyrde två filmer. Första hade så dåligt ljud (dum svåger har bara VHS...) så den stängde vi av, och den andra somnade jag gott till utan att veta alls vad den handlade om...

Känns som chanserna är stora tll förbättring!

J