Johanna Westerberg

onsdag, januari 25, 2006

Klistervalla

Vet inte om det är klistervalla på fingrarna eller vad det är som har gjort att det varit torka på blogproduktionen på sistone. Nu verkar jag iallafall tvättat bort det värsta och tänkte göra ett litet inlägg.

Kom precis hem från rangen där jag var mycket ensam golfare, men ensam var jag inte. Fick slåss med ett par glada skidåkare och jag kan visst förstå att det denna gång faktiskt var jag som utövade fel sport, anläggningen till trots. 3 dm snö på rangen gör ju att skidåkning kanske är mer lämpligt, men eftersom man får stå där med egna träningsbollar blir det ju lite kvalitet på träningen. Passet avslutas ju med att jag pulsar ut i snön, letar efter små kratrar och gräver fram mina bollar. Och då är det inte kul att behöva leta över hela rangen...

Klistervallan hade även fastnat på min rumpa/rygg fre-sön då det var en mycket svettig tv-helg för sportfånar. Det bläddrades vilt mellan kanalerna för att få se det mesta möjliga av World Cup golf, längdskidåkning (där för övrigt halva svenska laget stod på näsan pga denna trilska klistervalla), alpint, Australian Open-tennis och div Svennisnyheter. Det sistnämnda hade jag nog klarat mig utan dock...
Och om ni inte tror att man kan bli sliten av det så tror ni fel. Helt mör i ryggen fick man asa sig ur soffan efter Sportspegeln på söndagkvällen för att med ny inspiration ge sig på en ny vecka.

Kan ha varit en släng av klistervalla i hjärnan som gör att jag bokat in flygbiljett 12 feb till Sydafrika. Åka till Sydafika, SYDAFRIKA, två dagar in på vinter-OS är ju ett riktigt släpp... Vet inte hur stort intresset för vintersport är därnere, men de kanske har någon tjomme som glider in och tar guld efter att alla (som vanligt) trillar i short track tävlingarna. (Har de månne fått klistervalla under medarna?)

Nåväl, I´ll live :)

Nu drar snart säsongen igång och då har jag ju lovat att bli bra på att höra av mig, så jag får väl leva upp till det!
På återseende!
J