Johanna Westerberg

tisdag, oktober 20, 2009

Ombytta roller

Nu är det jag som är ”caddy”, ja eller vad man nu ska kalla det för. Inte för att jag har så mycket att komma med vad gäller hans spel men lite smågrejer runt omkring kan man ju alltid hjälpa till med.

Igår kväll var det dags för första matchen och efter en lång väntan så kom han äntligen in på banan vid ca 20.30. Tennis är ju lite annorlunda än golf på den punkten. Vi golfare vet ju alltid på minuten när vi ska gå ut, medan de får en tid som tex är tredje matchen efter kl 13 eller not before 18.30. Lite mer luddigt med andra ord och igår trodde vi att det var minuter till match, då det var matchboll i matchen innan, när den andre spelaren vände och tog det till en tresetare. Ytterligare en timmes väntan… Så uppvärmning och mat blir väldigt svårplanerat men jag antar att det är något man som spelare vänjer sig vid efter hand.

Hur gick matchen då? Jo, det blev vinst med 7-5, 6-2 så det var riktigt skoj! SSK-klacken var på plats och höjde stämningen och Maskot och jag gjorde vad vi kunde för att heja fram pappa :-)

Idag är vi på plats igen för en timmes träning och sedan lite behandling av kroppen så den är pigg och kry till morgondagens match. En ganska passiv dag för mig alltså, men jag tänker nog bara sätta mig med en kopp kaffe och titta på någon match och njuta av att jag själv inte behöver prestera något på ett bra tag framöver!

1 Comments:

  • Och bra gick det igår igen. Vi hoppas på fortsatt god jaktlycka på tennisbanan. Kul med hus för övrigt.
    /Lina, Johan & Klara

    By Anonymous Anonym, at 11:08 fm, oktober 22, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home