Johanna Westerberg

lördag, april 12, 2008

Halvtid

Efter en LÅNG vecka (känns som två!) så har nu äntligen tävlingen dragit igång och vi har redan gått in i halvtidspaus eftersom det bara var en tvådagarstävling!

Idag spelades rundan som en proam, dvs spelade jag med tre amatörer, men hålade i min boll hela tiden då min score räknas ihop med morgondagens till att bli totalscoren. Lite annorlunda och det är lite svårare att fokusera och att få den riktiga tävlingskänslan, men jag spelade ändå riktigt bra tyckte jag. Sen missade jag en del korta puttar (greenerna är rätt styriga, dvs det är för mycket (!) gräs på dem som "greppar" tag i bollen så det kan se ut som den vobblar lite) men det tänker jag strunta i och bara vara nöjd med att spelet i sin helhet känns bra!

Ett över blev det, men det är inget som inte kan tas igen imorgon och i skrivande stund, med 6 spelare kvar på banan, så ligger jag visst delad 4a, så inte så illa.

Nu blir det att fördriva tiden tills spanjackerna behagar öppna restaurangen, dvs 20-20.30. Efter två veckor i Spanien börjar man bli lite van, men det ska bli toppenskönt att bo i lägenhet nästa vecka så man kan fixa egen mat när man vill! Längtar efter havregrynsgröt till frukost!!! :-)

1 Comments:

  • Hi Johanna, my name is Pablo, and i saw you play yesterday in Catalonia Ladies. I was following the game in front of you, and that's how i could follow a little your group.

    Congratulations for the result, i think you have a great talent. Is very dificult play pro-am's, the athmosphere is diferent than in a tournament. Good luck for the second round.

    Pablo.
    www.leadmyteam.com
    garcia.p@leadmyteam.com

    By Blogger Unknown, at 9:34 fm, april 13, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home